raynan.reismee.nl

Een paar dagen Kuala Lumpur

Voordat we naar Indonesië vliegen maken we een tussenstop in Kuala Lumpur. We komen aan in de terminal die speciaal is gemaakt voor AirAsia. We boeken een bus naar Chinatown en na een dodenrit (de buschauffeur reed door scherpe bochten 90 km per uur!!) komen we aan in Chinatown. We lopen een leuk hotel binnen en checken in. Snel geregeld dit keer! We lopen aan het einde van de middag de drukke markt op van Chinatown en bekijken voor de zoveelste keer de Adidas jasjes, Nike sneakers, Rolex horloges, Louis Vutton tassen en Rayban zonnebrillen. Aangezien we de hele dag onderweg zijn geweest duiken we vroeg onze kamer in. We hebben dit keer draadloos internet en na een paar Skype telefoontjes (wat een uitkomst) gaan we slapen.

De volgende ochtend gaan we naar DE attractie van Kuala Lumpur; de Petronas Twin Towers. De Twin Towers zijn nu de op 4 na hoogste torens van de wereld. Totaal zijn de torens 452 meter hoog en telt 88 verdiepingen. Die worden allemaal gebruikt voor kantoorruimte. Als bezoeker kan je alleen komen tot de brug die op de 41e verdieping ligt en 171 meter boven de grond hangt.

We laten ons door een taxi afzetten bij KLCC. Een super winkelcentrum onder de Twin Towers. We shoppen wat (vooral Nandy) en gaan dan aan de balie vragen of er nog een ticket beschikbaar is voor de brug van de Twin Towers. Helaas alles volgeboekt…..We hebben een lekkere lunch en na de lunch besluiten we nogmaals te proberen of we niet naar de brug van de Twin Towers kunnen. Misschien hebben ze wel afzeggingen. De jongen heeft geen goed nieuws, geen afzeggingen en geen tickets beschikbaar dus. Als we daarna de foto’s op de toonbank zien liggen van het weekend ervoor schrikken we. Lange rijen tot buiten die allemaal een ticket willen hebben. We proberen ons beste gezicht op te zetten en als Ray dan zegt dat we best willen betalen voor de tickets gaat de jongen toch nog zijn best doen. We wachten 5 minuten en dan komt hij terug met 2 prachtige kaartjes voor de brug! YES, dat scheelt een ochtend vroeg ons bed uit. We gaan met de lift naar boven en hebben uitzicht over de stad Kuala Lumpur.

We eten ’s avonds in Chinatown en willen opnieuw vroeg gaan slapen. Daar denken onze Franse buren heel anders over. Die hebben nog een feestje tot midden in de nacht. We verwisselen van kamer (om 3 uur ’s nachts!!) en proberen nog wat te slapen. We worden gebroken wakker!

De tweede dag in Kuala Lumpur hebben we niet veel gedaan. We maken van de gelegenheid gebruik om wat inkopen te doen. We laten de brillenglazen van Ray vervangen (die waren kapot) en kopen wat reisboeken. Tegen de avond gaan we voor de laatste keer terug naar de Twin Towers. We hadden van de jongen achter de balie gehoord dat je een prachtig uitzicht hebt op de torens vanaf een bar in een dichtbij gelegen hotel. We glippen in het dure hotel naar de lift en maken in de hippe lounge bar nog een paar foto’s van de torens. Daarna maken we nog een keer een rondje door Chinatown en aangezien we de afgelopen nacht niet veel geslapen hebben duiken we vroeg ons bed in.

De laatste ochtend zitten we, na het uitchecken, lekker lang in de Starbucks op de hoek. We nemen een taxi naar de busterminal en zijn vroeg op de luchthaven. Daar checken we onze tassen in. Ons vliegtuig heeft vertraging en iemand op de luchthaven heeft besloten dat de airco op de hoogste stand moet staan (heel koud). Het maakt allemaal niets uit, want dezelfde avond zullen we op het tropische eiland Bali zijn!!

Ray en Nan

Ja, ja, we lopen heel erg achter met de verhalen :-) We hebben eindelijk weer eens goed internet en we zullen dus vandaag een hoop foto's en verhalen op de site zetten. We zijn inmiddels al in Australië! Jullie hebben dus nog Bali (Bobby!!), Lombok (Ja, Mandy en Alex we hebben een mooi verhaal), Java en West-Australië voor de boeg! Komt eraan!

Puk, Wil & de kids, bedankt voor de foto's!
En Mar, ik schrijf de verhalen, Ray maakt de foto's :-)

Groeten Ray en Nan

ferry

ik bewaar mooie herinneringen aan de oost kust van Maleisie. Je kunt vandaar met de boot oversteken naar Indonesie.
Maleisie is een vreemde eend in Azie. Het was / is? heel geordend. Goede wegen. Zeker Kuala Lumpur ziet er straks uit met die indrukwekkende skyline. Laat maar weten wanneer jullie on skype zijn. Mijn wachtwoord is boenga. Van jullie reis moet een boekje komen ( eigen beheer net zoals Sonja Bakker; around the world eten & shoppen met Ray & Nandy).
Simon wil weten hoeveel landen jullie hebben bezocht. En of jullie een klein kadootje voor hem meenemen! Combinatie beschrijvende verhalen en foto's werkt sterk. Welk deel van Australie doen jullie aan? Bij Australie denk ik aan The Triffids, Nick Cave en enkele kleine films over de aboriginals ( once we were warriors?).
Groet en snel op skype.
Ferry.

Atte

Joehoe,
Kortr en krachtig. Maar klinkt wel goed Kuala Lumpur.
En nu lekker op het strand van Bali.
Ik heb ondertussen ook een ticket geboekt, Ga naar Australie van 16 dec - 12 jan.
Ga nu jullie foto's ff bekijken.
ENJOY!!

Edwin

Hoi Ray en Nan,

Ik lag een paar verhalen achter, maar ben nu weer helemaal op de hoogte. Leuk dat er weer een aantal nieuwe bij komen, want vind het elke keer weer leuk om te lezen. Elke keer denk ik; daar moet ik ook naar toe :)

Ik luister in Nederland graag naar jullie advies voor een lange vakantie :)

Veel plezier nog! Edwin

Dustin Heerkens

Konnichiwa Ray en Nandy!

Goed om te lezen waar jullie zijn- foto van zilver gekleurde towers in het donker is sick!
Ray, AZ hihi. Onze boys draaien (wel) mee in de top, afgelopen zondag PSV getikt, maar niet kunnen scoren.
Ik houd jullie in de gaten via de site, geniet op Bali.

Al zwaaiend vanuit Tokyo,

Dustin, Emi en Ryuu

Dick

hmmmm de herfst is ingetreden, de botten worden weer klam en koud er zijn weer volop chocolade letters en eerdaags heeft half Nederland weer herfstvakantie. Ik zou gewoon de rest van je leven wereldreiziger als beroep kiezen. Overal thuis en nooit meer het verlangen naar bruin brood met kaas....xxd

Bep en Frans

Lieve Nan en Ray,
Allereerst wil ik zeggen, dat ik hoop, dat jullie hele fijne feestdagen hebben gehad, ook al zal het Kerstfeest en de jaarwisseling wel even anders gegaan zijn als jullie gewend waren in Nederland.
Voor het nieuwe jaar 2010 wensen wij jullie veel geluk, gezondheid en een een volle zak met liefde voor elkaar en houdt hiervan nog een beetje over voor ons als achterblijvers in Nederland!!!!
Jullie laatste serie foto's bekeken en hier weer als vanouds heerlijk van genoten!
Bij ieder reisverhaal of in dit geval bij de nieuwe serie foto's leef ik intens met jullie mee!!
Het lijkt wel of ik een een stukje met jullie mee mag reizen!!
Verder heb ik natuurlijk ook zojuist jullie video (speciaal gemaakt voor Nan!!) bekeken.
Heerlijk om jullie zo in "levende lijve" te zien, maar jullie te mogen zien en spreken op skype bij jouw (Ray) ouders was ook een fijne ervaring!
Werkelijk bijna niet te geloven ..... jullie zijn zover weg, maar via skype zo heel dichtbij.
Op vele foto's en in deze hele video straalt er werkelijk zoveel geluk van jullie af, dat ik dan steeds bij mij afvraag.... ???? het zal toch niet....??? Het zal vast wel....!!??
Al met al hebben jullie een groot vraagteken achtergelaten aan het einde van jullie video. Ra, ra, wat steekt hierachter en wat hebben zij in petto????
Lieve mensen, weet wel dat ik jullie alle geluk van de wereld gun!!!
Onze Kerstdagen zijn weer als vanouds in familiesfeer met zijn achten gevierd. (Normaal met negen, maar Ria Baels durfde dit keer de reis niet aan i.v.m. alle sneeuw en gladheid)
Samen met Arno, Jolanda, Marco, Justin, Joel en schoonzus El hebben wij weer heerlijk gelachen en natuurlijk fijn genoten van ons Kerstdiner.
Oud en Nieuwjaar hebben Frans en ik het rustig aan gedaan en waren dus met zijn tweetjes.
Laten wij er met zijn allen een mooi en gelukkig Nieuwjaar 2010 van maken. PROOST!!!
Liefs van Bep en natuurlijk ook van FRans.
P.S. Vannacht weer een dik pak sneeuw gekregen en ook op dit moment (18.00 uur) is het weer volop aan het sneeuwen)
Wat prachtig kan ons kleine Nederland toch zijn!!!
"IK HOU.......VAN HOLLAND!!" zoals het liedje zegt.