raynan.reismee.nl

Buenos Aires en San Antonio de Arecho

We vliegen op donderdag 4 februari van Ushuaia naar de hoofdstad van Argentinië; Buenos Aires. We nemen vanaf het vliegveld een taxi naar ons hostel en checken in. We waren er al een beetje bang voor toen we reserveerde maar echt geweldig is het hostel niet. Middenin de wijk SanTelmo (een hele leuke wijk), maar heel veel herrie. De bussen rijden voor ons gevoel onze kamer binnen. We hebben al betaald voor 2 nachten en dus zit er niets anders op dan de oordoppen heel diep in te doen en proberen te slapen. Dat lukt ons aardig en de volgende dag is een spannende dag. Vandaag hebben we een echo!! Door een Argentijns buurvrouw van de ouders van Ray geregeld en nu maar hopen dat ze engels spreken! We moeten er aan het einde van de middag zijn en overdag besteden we dan ook aan het zoeken van een nieuw hostel. We nemen de metro naar Palermo waar we een afspraak hebben gemaakt om een kamer te komen bekijken. Als we aankomen (veel te laat) is de kamer al bezet, maar heeft de eigenaar een andere kamer in een ander pand. We zien de kamer en we vinden het geweldig. Palermo is een leuke, trendy en moderne buurt in Buenos Aires en we nemen de kamer dan ook gelijk. We nemen snel de metro terug naar ons hostel en daarna een taxi naar de kliniek waar we om 17.00 uur een echo hebben. Daar hebben we al een tijdje naar uitgekeken en we zitten dan ook iets wat zenuwachtig in de taxi.

Eenmaal aangekomen bij de kliniek merken we gelijk dat niemand Engels spreekt, dat kan wel eens een probleem worden J Met handen en voeten doen we een intake gesprek en nadat we betaald hebben zegt het meisje dat we volgende week terug moeten komen voor de uitslag van de echo!!! Dat was niet de bedoeling....we leggen uit dat we aan het reizen zijn en dat we graag nu de uitslag willen hebben. Nadat ongeveer het halve kantoor zich ermee bemoeid heeft zegt de vrouw dat het ok is. We hebben de echo en alles is helemaal goed. Mooi om de baby te zien en voor het eerst in 3 maanden is het voor ons werkelijk zichtbaar! We krijgen de foto’s mee en een mooie brief in het Spaans waarin we al snel de woorden ‘Muy bien’ herkennen! We nemen snel een taxi terug naar ons hostel en bellen met Nederland om te vertellen dat alles in orde is!

De volgende dag wisselen we van hostel en de rest van de dag lopen we een beetje rond in Palermo. Er is een leuke weekendmarkt en we kunnen weer eens zelf koken. Lekkere groente in plaats van al dat vlees! De volgende dag gaan we de stad verkennen. We bezoeken Plaza de Mayo (die ze in iedere stad wel hebben) en zien het paleis en vooral het balkon waar Evita naar het volk zwaaide. We kijken nog of de Dwaze moeders er zitten, maar vandaag geen protest. Door de drukke en niet echt interessante Florida winkelstraat lopen we door naar de 9 de Julio Avenue. Deze straat hebben ze ook in elke plaats in Argentinië omdat op 9 juli Argentinië onafhankelijk werd. Ook al zijn er meer van deze straten, er is er maar een zoals in Buenos Aires. Deze straat telt maar liefst 12 autobanen en dat dwars door de stad! Als we willen oversteken moeten we dan ook een beetje doorlopen willen we voor het rode licht aan de overkant zijn. We lunchen in Buenos Aires bij het bekende café Tortoni. Dat is de plek waar bekende tango schrijvers en dansers samenkwamen en vandaag de dag het oudste café van de stad.

De volgende dag lopen we door de mooie groene parken van Palermo naar het Malba museum waar we een tentoonstelling van Andy Warhol bezoeken. In de middag lopen we naar Recoleta dat wij vooral kennen van het graf van Evita. De begraafplaats van Recoleta is bijna een dorp opzich. De graftombes zijn indrukwekkend en mooi. Wij zijn uiteraard op zoek naar het graf van Evita en we zijn niet de enige. We lopen volgens de plattegrond en zien al snel dat we in de buurt komen door het aantal mensen dat staat te wachten. We lopen langs en maken snel een paar foto’s. We maken nog een rondje op de begraafplaats en nemen dan snel de taxi terug naar ons leuke hotel in Palermo.

Het weekend willen we de stad eens uit en Priscilla van het hostel adviseert ons de bus te nemen naar San Antonio de Arecho. Dat is een dorpje op 2 uur rijden van Buenos Aires waar je middenin de natuur verblijft. We boeken een kamer in een soort van Estancia en de volgende dag nemen we de bus. Op het drukke busstation van Buenos Aires is het lastig om de juiste bus te vinden maar we zitten uiteindelijk toch goed. Als we aankomen in San Antonio de Arecho nemen we een remise (soort zwarte taxi) naar de Estancia waar we ons gelijk thuis voelen. We hebben een mooie kamer met uitzicht over de weilanden. We kunnen ons niet voorstellen dat we maar twee uur van de drukke stad zitten. De ‘boerderij’ heeft een klein zwembadje en we vermaken ons door te kaarten, te poolen en te rummikuben. Oud hollands gezellig!

Op zondag is er een BBQ en dat is een gezellige boel. We beperken ons tot een sandwich aangezien het vlees op de BBQ er niet echt aantrekkelijk uitziet. Priscilla en Javi van het hostel zijn er ook en die hebben de Amerikaanse Vanessa meegenomen. Met z’n 5-en lunchen we gezellig en we worden vermaakt door echte Argentijnse muziek. In de middag rijden we mee met Priscilla en Javi naar het oude dropje en drinken we wat in een oude winkel die ook als bar dient. De volgende dag nemen we de bus weer terug naar Buenos Aires.

Eenmaal weer terug in de stad twijfelen we wat we de komende dagen gaan doen. We moeten ons ticket nog omboeken voor de rest van de reis en we boeken in ieder geval alvast een ticket van Londen naar Amsterdam. Dat kan alvast maar geregeld zijn! De laatste 3 dagen van onze wereldreis verblijven we dan in Londen en Corne en Lois komen ons dan gezellig opzoeken! Dan checken we wat vluchten naar de Iquazu watervallen en besluiten te boeken. We willen toch graag de watervallen zien ondanks dat we niet met ons wereldticket kunnen vliegen. Diezelfde avond spreken we af met nog een ex-collega van ons Cindy Iseli en haar vriend Chiel. Die zijn 3 maanden aan het reizen en op dit moment ook in Buenos Aires. We spreken af wat te gaan drinken en als ze eenmaal bij ons hostel zijn regent het zo hard dat de straten blank staan. We kunnen dus niet verder lopen dan de buurman die een gezellig tentje heeft. Voordat we het weten is het half 2 ’s nachts en gaat Juanita’s dicht! Een leuke avond!! De volgende dag regelen we allerlei hostels en de boot naar Uruguay. Daar gaan we na de watervallen heen. De volgende dag vliegen we naar de Argentijnse kant van de Iguazu watervallen. Daar gaan we 3 dagen rondlopen en vervolgens naar Uruguay!

Anita & Pieter

Op de valreep nog een verhaal..we worden verwend of vervelen jullie je in Londen :-) Nog veeeel plezier het laatste dagje en we zien elkaar snel.

Pieter & Anita

Yvonne

Fijn ,om te lezen dat jullie het naar je zin hebben. Ja ,spannend hè,zo,n echo???? Leuk hoor!!!
Nog een avondje en dan zijn jullie weer in Holland. Voor mijn gevoel is het toch wel erg snel gegaan. Als het tij wat gekeerd is hoop ik jullie eens te ontmoeten.Goede reis morgen!!!!! Veel liefs Yvonne.

corne en lois

geniet van jullie laatste avond! tot snel in NL :-)

Krijn

Heel vreemd dit. Terwijl ik dit lees, zitten jullie waarschijnlijk al op het vliegveld in Londen. Als ik het zo lees, lijkt het alsof jullie nog maanden wegblijven... maar in plaats daarvan zien we elkaar zo. Ik verheug me er op!

Lloyd en Marita

Welkom terug in Nederland ! Hoeveel stempels zitten nu in jullie paspoorten? Doe rustig aan met het daal traject naar de aarde.

Dick

hey het was mooi om jullie weer te zien gisteren, relax..... xxd

anton

Waar blijven de Alkmaar foto's?